Kraj

Ofensywa KFC

Sieć niemal jednocześnie wprowadza nowe produkty, nowe hasło wizerunkowe i testuje nowy typ restauracji.

Ofensywa KFC

KFC, sieć restauracji fast food, wdraża równocześnie kilka innowacji.

Pierwszą nowością jest  wprowadzenie grillowanych produktów Brazer – gama składa się z kanapki, twistera  i sałatki. To duża zmiana, bo do tej pory KFC oferowało jedynie kurczaki smażone. Produkty te nie są ofertą promocyjną typu in-out, ale  pozostaną na stałe.

– Platformą grillową chcemy przyciągnąć do restauracji nowych konsumentów, którzy do tej pory do nas nie zaglądali, a także zwiększyć częstotliwość wizyt obecnych. Nasze doświadczenia z Czech wskazują, że grillowane produkty znacznie zwiększają sprzedaż – mówi Bartłomiej Szmaj, marketing director KFC na region CEE.

Kampania promująca Brazer właśnie ruszyła i obejmuje kanały 360 stopni. Działania ATL przygotowała agencja Red8, natomiast BTL realizuje FireFly. Social media są domeną wewnętrznej komórki marketera. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Media Direction OMD.

Polska jest czwartym w Europie rynkiem KFC, na którym pojawiają się grillowane produkty Brazer, po Francji, Wielkiej Brytanii i Czechach, gdzie KFC należy podobnie jak u nas do AmRestu Jest duża szansa, że polska kampania będzie adaptowana w innych krajach europejskich.

Kolejna nowość KFC to nowe hasło “So Good”, które zastąpi “Life Tastes Great”. Ten nowy slogan wprowadzany jest stopniowo na całym świecie. Towarzysząca zmianie hasła kampania ma pokazać jakość produktów, w tym fakt, że potrawy są przygotowywane ze świeżych kurczaków i ręcznie marynowane i panierowane.

Kampanię z nowym hasłem przygotowano lokalnie wspólnie z Red8. Komunikacja rozpoczyna się outdoorową kampanią teaserową na początku sierpnia.

Trzecim elementem ofensywy KFC jest testowa transparentna restauracja. Goście widzą w niej dokładnie całą kuchnię. Dodatkowo nowością jest zautomatyzowany system zamówień. Konsumenci mogą zamówić potrawy w kioskach z ekranami dotykowymi. Restauracja ma też kilka innych ciekawostek, m.in. po raz pierwszy pojawiła się prawdziwa, ręcznie obsługiwana maszyna do espresso i kącik kawowy.