Zagranica

Ofensywa Spotify

Serwis muzyczny Spotify otwiera nową platformę aplikacyjną w partnerstwie m.in. ze znanymi tytułami prasowymi.

Daniel Ek, CEO serwisu Spotify, zapowiedział, że firma będzie rozwijać się w nowym kierunku, próbując odróżnić się od swoich konkurentów. Pierwszym krokiem w tych planach jest powołanie nowej platformy z bezpłatnymi aplikacjami, dzięki którym użytkownik będzie mógł zarówno kupić bilety na koncerty, jak i opublikować własne teksty piosenek.

Spotify wszedł w partnerstwo z 16 firmami, stworzono wspólnie 12 aplikacji, na razie w wersji beta, dostępnych w App Finder. Pełny launch platformy będzie miał miejsce pod koniec grudnia.

Ek, który współtworzył Spotify pięć lat temu, uważa, że nowy projekt zmieni diametralnie świat muzyki cyfrowej.

Jednym z partnerów jest grupa The Guardian, dzięki której powstała aplikacja integrująca artykuły o muzyce z tytułów “The Guardian” i “Observer” i pozwalająca na wysłuchanie utworów, o których piszą autorzy, a następnie na ich ocenę. Aplikacja w porozumieniu z magazynem “Rolling Stone” daje dostęp do artykułów i do playlist.

Inne aplikacje powstały w porozumieniu z takimi dostawcami kontentu, jak: Last.fm, Moodagent, Pitchfork i Billboard.

Aplikacje na razie będą dostępne w komputerze stacjonarnym, ale powstaną wersje także na inne urządzenia.

(brandrepublic.com)