Kraj

Marketing

Operator sieci Plus zapłaci 40 mln zł za naciąganie klientów na dodatkowe usługi

Po 3,5 latach prawomocny wyrok.

Plus logo

W 2019 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na firmę Polkomtel (grupa Polsat Plus), blisko 40 mln zł kary za aktywowanie klientom różnych usług dodatkowych (np. „Czasoumilacz”, „Serwis wyświetlacza”, czy “Gdzie jest bliski”). Przez pierwszy miesiąc lub dwa były one bezpłatne, a potem konsument musiał albo z nich zrezygnować, albo uiszczać dodatkowe opłaty.

Telekom odwołał się od tej kary do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a gdy ten w 2021 r. podtrzymał w mocy karę, wniósł apelację do Sądu Apelacyjnego, który właśnie wydał wyrok, również utrzymujący w mocy zarzuty i karę UOKiK. Wyrok jest prawomocny.