Kraj

Marketing

Orlen inwestuje w e-sport

Dwuletni sponsoring tytularny rozgrywek w "Simracing" PLE.

Koncern naftowo-energetyczny PKN Orlen rozszerza swoje zaangażowanie sponsoringowe o kolejną dyscyplinę. Koncern został sponsorem tytularnym popularnego cyklu zawodów e-sportowych w grę “Simracing” symulującą wyścigi Formuły 1. Rozgrywki organizowane przez Polską Ligę Esportową obejmą dwa sezony startowe, po 12 wyścigów w każdym z nich.

Zaangażowanie w e-sport koncern przedstawia jako kolejny element strategii sponsoringowej, która zakłada wzmocnienie rozpoznawalności i postrzegania swojej marki w poszczególnych grupach docelowych.

– PKN Orlen to dzisiaj największy sponsor sportu w Polsce. Angażujemy się w takie dyscypliny motorsportu jak Formuła 1, rajdy, żużel czy F1H2O, a także siatkówkę, lekkoatletykę, piłkę nożną, piłkę ręczną i kolarstwo. Wspieramy 80 indywidualnych sportowców, 70 klubów sportowych, sześć związków i dwa komitety. Sponsoring to jedno z kluczowych narzędzi, które pomaga naszemu biznesowi i buduje rozpoznawalność marki. Zaangażowanie w wirtualną odmianę motorsportu to okazja na dotarcie do nowej grupy odbiorców – mówi Agata Pniewska, dyrektor biura marketingu sportowego, sponsoringu i eventów PKN Orlen.

“Simracing” to wirtualne wyścigi bolidów lub samochodów. Polska Liga Esportowa ma na swoim koncie już kilka sezonów Formuły 1. Teraz powracają w nowej odsłonie. PLE.GG Orlen F1 Cup obejmie dwa sezony startowe, po 12 wyścigów w każdym z nich. Bezpośrednie zaproszenie do rywalizacji dostanie dziesięciu czołowych polskich kierowców simracingowych. Stawkę uzupełnią kierowcy amatorzy. Początek rywalizacji zaplanowano na 10 czerwca br. Pierwszy sezon potrwa do 29 lipca. Rywalizacja kierowców będzie transmitowana w kanałach własnych PLE.GG – na Twitch i YouTube.

Tagi