
Koncern naftowo-energetyczny PKN Orlen do końca przyszłego roku chce potroić liczbę swoich automatów do samodzielnego odbioru i nadawania paczek – z obecnych 1,5 tys. do 4,6 tys. szt.
– Skala i rozwój tego segmentu dowodzą, jak ważny i perspektywiczny jest ten biznes w naszym portfolio – przekonuje Daniel Obajtek, prezes Orlenu.
Firma InPost, operator najliczniejszej sieci tego typu automatów, ma ich obecnie 19,25 tys.
Własną sieć automatów paczkowych stawia także Allegro, największa krajowa platforma zakupów internetowych – do końca br. ma ich mieć uruchomionych 3 tys.
Orlen podaje, że w ciągu pierwszych 12 miesięcy od uruchomienia usługi Orlen Paczki dostarczył kilkanaście milionów przesyłek, a z jej usługi skorzystało prawie 7 mln kupujących w internecie. Orlen Paczka ma już ponad 7,6 tys. punktów odbioru i nadawania przesyłek, prawie 800 kiosków i saloników Ruch oraz ponad 4,3 tys. punktów partnerskich.