
DHL Parcel rozpoczął współpracę z największym w kraju dystrybutorem prasy – firmą Kolporter. Przesyłki można odbierać w ponad 500 salonikach Kolportera, które włączone do sieci Punktów Obsługi Paczek DHL zwiększyły ich liczbę do 14 tys. Integrację technologiczną DHL Parcel i Kolportera zapewniła firma Smart Points.
W ciągu ostatnich trzech lat udział nadań i odbiorów poza domem w rynku paczek zwiększył się trzykrotnie. Według szacunków Last Mile Experts (Polish CEP Report 2021) obecnie ponad 37% paczek doręczanych jest do punktu obsługi, a niemal 12% z niego nadawanych. Jednocześnie zmniejszył się udział dostaw paczek do domu. Trzy lata temu 77% paczek kurierskich było przewożonych w modelu od drzwi do drzwi. Obecnie jest to 55%. Należy spodziewać się dalszego umacniania tendencji do nadań i odbiorów paczek poza domem, dlatego rozwój sieci POP będzie kontynuowany.