Zagranica

Pandemia mocno wpłynęła na wyniki Omnicomu

Globalne przychody Omnicomu w IV kwartale 2020 r. spadły o 9,3%, do 3,76 mld dol., a w skali roku o 11,9%, do 13,17 mld dol.

Zysk netto Omnicom Group spadł w całym 2020 r. o ponad 29%, do 945,4 mln dol. w porównaniu z 1,34 mld dol. w 2019 r. W IV kwartale 2020 r. wyniósł 398,1 mln dol. w porównaniu z 415 mln dol. w analogicznym okresie rok wcześniej, co oznacza spadek o nieco ponad 4%.

Wzrost organiczny w ostatnim kwartale ub.r. spadł o 9,6%, a w całym roku o 11,1%. Pewną pociechą dla grupy jest to, że spadek wzrostu organicznego w IV kwartale był mniejszy niż w III kwartale (o 11,7%). W porównaniu z IV kwartałem 2019 r. wzrost organiczny w pięciu podstawowych obszarach działalności przedstawiał się następująco: reklama – spadek o 9,7%, CRM customer experience – spadek o 15,8%, CRM execution & support – spadek o 13,7%, public relations – wzrost o 0,2%, opieka zdrowotna – spadek o 2%.

Na wszystkich rynkach regionalnych wzrost organiczny w minionym kwartale był ujemny. Spadki były największe na Bliskim Wschodzie i w Afryce (36,8%) oraz w Wielkiej Brytanii (12,4%). W Stanach Zjednoczonych spadek wyniósł 9,4%, w Europie i w Ameryce Łacińskiej po 9,2%, w regionie Azji i Pacyfiku 3,9%.

CEO John Wren zapewnił inwestorów, że Omnicom osiągnie dodatni wynik wzrostu organicznego w 2021 r. Odpowiadając na potrzeby klientów związane z transformacją cyfrową, grupa chce skupić się na inwestycjach w CRM, e-commerce, analizę danych i doradztwo.

W skład holdingu Omnicom wchodzi ponad 1,5 tys. agencji, w tym sieci reklamowe BBDO, DDB i TBWA. Grupa świadczy usługi ponad 5 tys. klientom w ponad 70 krajach świata.