Kraj

Panel Nielsena zostanie powiększony do 3,5 tys. gospodarstw domowych

Od stycznia liczba osób objętych badaniem wzrośnie do 9630 osób.

Od 1 stycznia 2022 r. Nielsen powiększa panel telemetryczny do docelowej wielkości 3,5 tys. gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrośnie do 9630 osób. – Powiększenie panelu do 3,5 tys. gospodarstw domowych było jednym z priorytetowych zadań, jakie realizowaliśmy w ostatnim czasie. Dzięki temu nasi klienci uzyskają stabilniejsze wyniki, przede wszystkim dla mniejszych stacji, oraz możliwość przeprowadzenia bardziej szczegółowych analiz oglądalności. Niewątpliwą korzyścią z powiększenia panelu dla naszych klientów będzie również mniejsza liczba spotów z zerową oglądalnością – powiedziała Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Media w Polsce.

– Trzeci etap prac, który zakończenie planujemy do końca tego roku, podobnie jak poprzednie, był dostosowany do obowiązujących obostrzeń pandemicznych, tak aby zachować bezpieczeństwo zarówno naszych pracowników, jak i panelistów – dodał Dariusz Gumbrycht, Nielsen Media delivery leader dla Polski i Węgier.

Kierownictwo Nielsen Media zwraca uwagę, że pracom nad powiększeniem panelu gospodarstw domowych równolegle towarzyszą kolejne instalacje mierników streaming meter, które dostarczają dane z pomiaru streamingu wideo na wszystkich urządzeniach w gospodarstwie domowym. – To oznacza, że pomiar za pośrednictwem streaming meterów od stycznia 2022 r. obejmie ponad 4 tys. panelistów – mówi Agnieszka Gosiewska.