Kraj

Pasmo informacyjne TVP1 przejdzie metamorfozę

Zmiany graficzne to tylko część prac nad odwróceniem trendu spadku widowni "Wiadomości".

Od 14 lutego główny program informacyjny programu pierwszego Telewizji Polskiej będzie mieć nowe czołówkę i oprawę graficzną. Zmienią się belki, paski i logo w zegarze.

Oprócz tego widzowie zobaczą nowy forszpan (kilkudziesięciosekundowy skrót najważniejszych informacji) i śródszpan (skrótowa zapowiedź dalszej części programu). Zmieni się nie tylko wydanie główne, ale także przedpołudniowe. W studiu zmieni się nieco scenografia. Dominować będą kolory niebieski i biały. Do prezentacji sondaży, map i łączeń na żywo zostanie wykorzystana plazma.

W sposobie realizacji obrazu zmiany będą największe. Dzięki reżyserowi Janowi Sosińskiemu “Wiadomości” będą znacznie bardziej dynamiczne i nowatorskie – inne kadry, inna praca kamer i dużo nowych elementów, w tym oświetlenie. Wiadomości będą emitowane z tego samego studia, ale pokazanego z zupełnie innej perspektywy.

Nie zmieni się natomiast sposób prowadzenia – w dalszym ciągu będzie to jeden prezenter, w wydaniu głównym pozostają te same osoby, czyli Piotr Kraśko, Krzysztof Ziemiec i Małgorzata Wyszyńska. Nad zmianami pracuje cały zespół “Wiadomości”.

Zgodnie z danymi Nielsen Audience Measurement “Wiadomości”, które w styczniu 2011 roku wybierało 30,35 proc. widzów (AMR – 4 842 832), w roku poprzednim miały znacznie wyższą oglądalność – 33,55 proc. (AMR 2010 – 5 331 722). Oznacza to stratę niemal pół miliona widzów. Poproszony o komentarz w tej sprawie Andrzej Siwek, p.o. rzecznik prasowy TVP SA, powiedział, że zmiany w oprawie nie są spowodowane zmniejszającą się liczbą widzów:

– Bacznie przyglądamy się badaniom telemetrycznym, analizujemy je i wyciągamy wnioski. Zmiany w oprawie programu są ważne, ale nie są główną odpowiedzią na wahania widowni – wyjaśnił Siwek.

Małgorzata Wyszyńska, szefowa “Wiadomości” TVP1″, liczy na to, że trwająca od kilku miesięcy intensywna praca nad odbudową wiarygodności w połączeniu z atrakcyjniejszą niż dotychczas oprawą sprawi, że widzowie będą jeszcze chętniej oglądać ten program.

Metamorfozę przejdzie także “Teleexpress”, najchętniej oglądany program informacyjny (dane Nielsen Audience Measurements ze stycznia 2011 r.). Jak poinformował jego szef Jerzy Modlinger, zmienią się logo, czołówka programu, tyłówka, inne będą także jingle. Wystrój studia dopasowany zostanie do nowej kolorystyki – niebieskiej z czerwonymi akcentami. Prezenter będzie stać na tle monitorów, na których będą wyświetlane programy emitowane przez stację.

Mający największą oglądalność “Teleexpress” wybierało w styczniu 42,29 proc. telewidzów (AMR – 5 445 083). W analogicznym okresie w roku 2010 – 40,96 proc. (AMR – 5 227 983). “Fakty” w TVN oglądało 31,18 proc. widzów (AMR – 4 766 707; skok o 1,12 proc.), “Panoramę” w programie TVP2 – 14,30 proc. (AMR – 2 042 651; strata 0,01 proc.), a “Wydarzenia” w Polsacie – 18,52 proc (AMR – 2 801 759; spadek o 2,04 proc.).