Kraj

Paweł Królikowski nowym dyrektorem trade marketingu w Grupie Żywiec

Menedżer zastąpił Ewę Mendelewską, która rozstaje się z firmą.

Paweł Królikowski został nowym dyrektorem trade marketingu Grupy Żywiec, drugiego w kraju producenta piwa, właściciela takich marek, jak: Żywiec, Tatra, Warka, Strong, Specjal, Królewskie, Leżajsk i Desperados.

Zastąpił na tym stanowisku Ewę Mendelewską, która kierowała trade marketingiem Żywca od jesieni 2007 r., a obecnie rozstaje się z firmą. Jej dalsze plany zawodowe nie są na razie znane.

Paweł Królikowski przyszedł do Grupy Żywiec z firmy kosmetycznej Avon, gdzie od połowy 2010 r. pracował jako customer activation director odpowiedzialny za kilkanaście rynków Europy Środkowej i Południowej. Wcześniej przez sześć lat pracował w firmie alkoholowej Central European Distribution Corporation (CEDC), ostatnio jako szef trade marketingu. W swojej karierze był także związany z firmą tytoniową British American Tobacco oraz paliwową Shell Polska.

Dyrektor trade marketingu raportuje do Mariusza Borowiaka, członka zarządu Grupy Żywiec, któremu podlegają sprzedaż i dystrybucja.

W ubiegły czwartek pisaliśmy, że po dwóch latach spadków w ub.r. Grupa Żywiec powróciła do wzrostów sprzedaży. Odbyło się to jednak kosztem zmniejszenia przychodów oraz zysku operacyjnego, co z kolei było konsekwencją presji cenowej oraz zmian w kanale sprzedaży (rosnący udział sprzedaży w dyskontach).