Kraj

Pepsi bez kampanii telewizyjnej na święta

W okresie przedświątecznym marketer skupi się na wsparciu w punktach sprzedaży. Pierwsze działania w TV zaplanował dopiero na przyszły rok.

Pepsi-Cola GB, właściciel m.in. marki Pepsi, nie będzie w związku z nadchodzącymi świętami Bożego Narodzenia wspierać swojej flagowej marki kampanią reklamową w telewizji – wynika z naszych informacji. Tymczasem konkurencyjna dla Pepsi marka Coca-Cola już ruszyła ze świąteczną kampanią.

Pepsi zamierza skupić się w tym okresie na wsparciu swoich produktów głównie w miejscu sprzedaży, m.in. poprzez aktywności przy półce, promocje cenowe itp. Jak udało nam się ustalić, marketer przetestował ten model wsparcia już w ubiegłorocznym okresie świątecznym i dzięki niemu osiągnął zadowalające wyniki, bez intensywnego wsparcia telewizyjnego.

Pytana o powody takiej strategii komunikacji na nadchodzący czas świąteczny Anna Tutak-Kordyl, beverages category general manager w Pepsi-Cola GB, nie odpowiedziała wprost. – Przygotowania Polaków do świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku związane z zakupami są dla naszej firmy niezmiennie ważnym okresem w kategorii napojów. Właśnie na ten czas przygotowujemy specjalne oferty związane zarówno z indywidualną konsumpcją napojów, jak i w gronie rodziny, w czasie spotkań towarzyskich – mówi Anna Tutak-Kordyl. Dodaje, że niezmiennie odpowiednia aktywizacja ofert w kanałach dystrybucji handlu tradycyjnego i przede wszystkim zorganizowanego ma priorytet związany ze wsparciem sprzedaży.

– Reklama telewizyjna była zawsze elementem dodatkowym planu wsparcia sprzedaży w tym okresie, pełniącym funkcję uzupełniającą. Obecnie plany są w realizacji – mówi Anna Tutak-Kordyl.

W tym roku od stycznia do października PepsiCo na reklamę wszystkich swoich marek w telewizji wydało łącznie 162,5 mln zł (wg Nielsen Audience Measurement). Na wsparcie TV marki Pepsi przeznaczyło 15,4 mln zł. W całym ub.r. marketer zainwestował zaś w reklamy telewizyjne Pepsi 30,4 mln zł, z czego w okresie przedświątecznym (XI-XII 2010) 6,4 mln zł.

Z naszych informacji wynika, że Pepsi-Cola planuje powrót z reklamą TV na pierwszy kwartał 2012 r.