Kraj

Persil bardziej skoncentrowany

Henkel wprowadził nowy wariant swojej marki premium w kategorii proszków.

Henkel Polska wprowadził na rynek innowacyjny proszek do prania pod marką Persil – Persil Expert. Jak twierdzi marketer, jest to obecnie najbardziej skoncentrowany proszek w Polsce, dostępny w szerokiej dystrybucji, który powstał z myślą o rosnących oczekiwaniach nowoczesnych, świadomych ekologicznie konsumentów. Zamiast 100 g proszku na jeden cykl prania rekomendowanych wcześniej teraz wystarczy użyć tylko 80 gramów.

Znajdujący się w proszku Persil Expert enzym „liaza pektynowa” gwarantuje lepsze efekty prania, radząc sobie z najtrudniejszymi do usunięcia zabrudzeniami, zwłaszcza przy korzystaniu z programów prania w niższych temperaturach.

Persil Expert to najnowsza propozycja firmy Henkel w segmencie proszków premium, w którym konkuruje m.in. z marką Ariel (Procter & Gamble). Poziom koncentracji nowego proszku odpowiada standardom obecnym u naszych zachodnioeuropejskich sąsiadów już od kilku lat. Dotychczas zgodnie z rekomendacją producentów w Polsce na jedno pranie należało przeznaczyć 100 gramów detergentu.

Wraz z mniejszym dozowaniem Henkel zmniejszył także wielkości opakowań. Opakowanie skompaktowanego proszku o nowej gramaturze umożliwia wykonanie tej samej liczby prań co dostępne dotychczas większe opakowanie. – Dla przykładu nowe opakowanie Persil Expert o gramaturze 4 kg umożliwia wykonanie 50 prań – dokładnie tylu samo, ile przed kompaktyzacją zapewniało opakowanie Persila o wadze 5 kg – mówi Edyta Wróbel, senior brand manager marki Persil.

Zmniejszenie o 20 proc. wagi proszku potrzebnego na jedno pranie przynosi wiele praktycznych korzyści konsumentowi. – Mniejsze o 20 proc. torby z proszkiem oznaczają mniej dźwigania, zajmują mniej miejsca w koszyku podczas zakupów i w transporcie, a także pozwalają oszczędzić miejsce w pomieszczeniach, w których przechowuje się środki czystości – wymienia Edyta Wróbel.

Nowy Persil Expert jest już dostępny w sprzedaży detalicznej, a wyróżniają go biało-zielone opakowania z pionowym czerwonym paskiem z napisem „Compact” na lewej stronie torby. Oferta obejmuje następujące warianty: 320 g na 4 prania (poprzednio 400 g), 1,2 kg na 15 prań (poprzednio 1,5 kg), 2,8 kg na 35 prań (poprzednio 3,5 kg) oraz 4 kg na 50 prań (poprzednio 5 kg). Rekomendowana detaliczna cena producenta dla nowych opakowań Persil Expert nie ulega zmianie w stosunku do odpowiadających im poprzednich wersji opakowań. Głównym kryterium decydującym o wielkości opakowania powinna być teraz liczba prań, a nie – jak dotąd – waga opakowania.

Kampania informacyjna dla konsumentów, związana z wprowadzeniem na rynek skoncentrowanego proszku Persil Expert, będzie prowadzona w sklepach przez hostessy. W tym celu przygotowane zostały materiały POS, takie jak ulotki, plakaty, wobblery, a także owijka paletowa i foldery sprzedażowe. Konsumenci w wybranych sklepach będą otrzymywali dozowniki do odmierzania ilości proszku do prania.

Działaniom promocyjnym towarzyszyć będzie również telewizyjna kampania reklamowa, której start zaplanowano na początek grudnia br. Będzie ona kontynuowana w pierwszym kwartale 2012 roku. Kampania będzie prowadzona  w największych stacjach ogólnopolskich, takich jak TVP1, TVP2, Polsat i TVN, oraz w stacjach tematycznych telewizji TVP, TVN, Polsat, Discovery i Polonia1.

Ostatnio Henkel przy kampanii Persila pracował z agencjami DDB (adaptacja spotu) i Optimum Media OMD (planowanie i zakup mediów).