Kraj

P&G daje ojcom dwa miesiące urlopu "tacierzyńskiego"

Inicjatywa o nazwie #ShareTheCare umożliwia ojcom skorzystanie z ośmiu tygodni płatnego urlopu, dostępnego w ciągu dwóch lat od narodzin lub adopcji dziecka.

Procter & Gamble (P&G) wprowadza nową politykę dotyczącą urlopów rodzicielskich. Inicjatywa o nazwie #ShareTheCare umożliwia ojcom skorzystanie z ośmiu tygodni płatnego urlopu (P&G dodaje sześć do ustawowych dwóch tygodni przysługującym ojcom po narodzeniu dziecka), dostępnego w ciągu dwóch lat od narodzin lub adopcji dziecka.

– Wierzymy, że za sprawą takich rozwiązań jak nasza nowa inicjatywa #ShareTheCare możemy przyczynić się do zmiany tradycyjnego postrzegania ról rodzicielskich i odejścia od stereotypu, według którego to kobiety powinny być głównym, pełnoetatowym opiekunem na wczesnym etapie życia dziecka. Płatny urlop ojcowski oferowany przez P&G wręcz zachęca ich do przestawienia priorytetów tak, by móc oddać się w pełni radości bycia z rodziną w tym okresie – mówi Geraldine Huse, prezes Procter & Gamble w Europie Środkowej, dodając, że akcja jest jedną z konsekwencji szerokiej strategii biznesowej P&G dotyczącej elastycznych modeli pracy, Flex@Work, która ma być  odpowiedzią koncernu na potrzeby pogodzenia pracy z życiem rodzinnym jego pracowników w danym okresie ich życia. 

W polskich oddziałach P&G nowa polityka rodzicielska, dająca ojcom dodatkowe 6 tygodni płatnego urlopu, została wprowadzona w marcu 2019 r. Obecnie z ośmiotygodniowego urlopu korzysta kilkunastu młodych ojców. 

 

 

Tagi