Zagranica

P&G myśli o redukcji agencyjnych wynagrodzeń

Przedstawiciele Procter & Gamble zapowiedzieli globalne oszczędności w wynagrodzeniach dla agencji na pułapie 500 mln dol.

 

 

Szefowie koncernu twierdzą, że to oświadczenie jest częścią wdrażanego programu, zakładającego skoncentrowanie się na 65 najbardziej dochodowych brandach. Aczkolwiek to oświadczenie zbiega się z opublikowaniem rozczarowujących dla P&G wyników III kwartału – przychody koncernu rok do roku spadły o 8 proc. i osiągnęły pułap 18,1 mld dol. Co bardziej zgryźliwi analitycy podkreślają, że w takich wypadkach P&G zawsze ma w zwyczaju ogłaszanie kolejnej redukcji budżetów reklamowych.

Ci bardziej “analityczni” z kolei podkreślają, że wspomniane redukcje będą po prostu naturalnym wynikiem podążania przez P&G za swoim konsumentem, który coraz więcej czasu poświęca urządzeniom mobilnym i kanałom digitalowym, takim jak: wyszukiwarki, social media czy serwisy wideo.

(M&M Global)