Zagranica

P&G wprowadza test o nazwie HairCode

Algorytm ma łączyć ludzi o podobnej strukturze i kolorze włosów.

Procter & Gamble Co. wprowadza test online o nazwie HairCode. Ma on na celu dopasowanie ludzi do około 120 produktów według rodzaju włosów i połączenie tych typów ze sobą w sieciach społecznościowych. Ma to ułatwić np. wymianę doświadczeń w obszarze pielęgnacji i stylizacji włosów.
Narzędzie na razie zostało uruchomione w Ameryce Północnej i można z niego korzystać za pośrednictwem serwisów Facebook i Instagram.
Za pomysł narzędzia odpowiadają Bret Senior, menedżer marki współpracujący z Pantene, i Aaron Gilani, menedżer ds. wiedzy o rynku konsumenckim marki Old Spice.
HairCode zawiera quizy na temat typów włosów, potrzeb stylizacji, zarostu na twarzy, preferencji dotyczących produktów i składników. Wypełniających test klasyfikuje według 24 wyodrębnionych osobowości. Następnie dopasowuje ludzi do produktów P&G sprzedawanych online m.in. przez Amazon, Target i Walmart. Łączy również użytkowników za pośrednictwem sieci społecznościowych i generuje dane związane z późniejszym targetowaniem reklam. Za planowanie i zakup mediów dla P&G odpowiada Carat.

(AdAge)