Zagranica

P&G wydał 7 mld dol. na reklamy w 2018 r.

GroupM jest największą strukturą inwestycyjną w dziewięciu kategoriach produktowych.

Procter & Gamble był największym globalnym reklamodawcą w 2018 r. z budżetem na poziomie 7 mld dol., wynika z opracowania COMvergence. Za tym koncernem w zestawieniu znalazły się: Unilever (4,1 mld dol.), General Motors (3,2 mld dol.), L’Oreal (3 mld dol.) i Renault-Nissan-Mitsubishi Allience (2,8 mld dol.).

34 spośród 175 największych reklamodawców wydaje rocznie na media ponad 1 mld dol.

GroupM jest największą strukturą inwestycyjną w dziewięciu kategoriach produktowych, m.in. w takich jak: ubrania i sport, energetyka, CPG, interent, IT i elektronika, produkty luksusowe, media i rozrywka oraz turystyka. Omnicom prowadzi w kategoriach: gry i zabawki, restauracje i telekomy, Publicis Media jest liderem wśród klientów z branży finansowej i farmaceutycznej. Dentsu prowadzi w branży alkoholowej, a IPG Mediabrands w retailu.