
Na nowym stanowisku executive vice presidenta w CNN International Commercial (CNNIC) Phil Nelson będzie odpowiadać za obszar międzynarodowej sprzedaży reklam, sprzedaży i licencjonowania treści CNN oraz dystrybucji komercyjnej. Będzie także współpracować z partnerami z Warner Bros. Discovery w zakresie strategii dystrybucji CNN International, usług cyfrowych i sprzedaży reklam. Dołącza do zespołu kierowniczego CNN Worldwide i będzie raportować do Chrisa Marlina, executive vice presidenta w dziale business operations & strategy.
Od lipca 2019 r. jako dyrektor operacyjny (COO) w CNNIC Nelson kierował operacyjnymi oraz międzynarodowymi projektami rozwojowymi, a także nadzorował wspieranie sprzedaży reklam. Do jego najważniejszych inicjatyw należało: wprowadzenie CNN International na platformy Connected TV w Europie, uruchomienie działalności CNN Apparel w Azji, licencjonowanie praw do Great Big Story oraz rozszerzenie portfolio kanałów pod marką CNN o CNN Brasil, CNN Prima News i CNN Portugal. Przed dołączeniem do zespołu CNN Nelson był dyrektorem zarządzającym w Turner North Asia i South Asia Pacific, a do Turner Broadcasting dołączył jako head of business development w 2010 r.
Nelson ma na swoim koncie także ponad osiem lat pracy w firmie AOL, gdzie był m.in. dyrektorem zarządzającym w regionie Azji i Pacyfiku. Przed rozpoczęciem pracy w biznesie był dowódcą w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych. Ma dyplom MBA Harvard Business School.