
Ben Silbermann, który był współzałożycielem Pinterest w 2010 r. i od tego czasu pełnił funkcję dyrektora generalnego (CEO), przechodzi na nowo utworzone stanowisko executive chairman. Jego następcą jest Bill Ready (na zdjęciu), który przeszedł z Google, gdzie od 2020 r. pełnił funkcję prezesa ds. handlu (president of commerce). Ready był wcześniej związany z branżą usług płatniczych jako szefem operacyjny PayPal Holdings Inc. i dyrektor generalny Venmo.
Serwis społecznościowy Pinterest zaczynał jako rodzaj wirtualnej tablicy, gdzie użytkownicy mogą przypinać (“pin”) zdjęcia i tworzyć z nich kolekcje według dowolnych zainteresowań (“interest”). Spółka stara się obecnie wyjść poza dotychczasowy model skoncentrowany na reklamie, poszerzając go o przychody z e-commerce. W 2020 r. nawiązała współpracę z Shopify, dając użytkownikom możliwość zakupu produktów znalezionych na platformie. W maju br. Pinterest przejął theyes.com, platformę oferującą spersonalizowane zakupy modowe w oparciu o narzędzia sztucznej inteligencji.
Pinterest założyła w 2010 r. trójka Amerykanów – Ben Silbermann, Paula Sciarra i Evan Sharp. W kwietniu br. serwis miał 433 mln aktywnych użytkowników. To o ok. 2 mln więcej niż w poprzednim kwartale, ale znacznie mniej niż na koniec marca 2021 r. (478 mln).