Opracowywanie nowego produktu zajęło cztery lata. Browarnicy w zakładzie St James’s Gate w Dublinie rozpoczynają od przygotowania Guinnessa według tradycyjnej 261-letniej receptury na bazie wody, jęczmienia, chmielu i drożdży, po czym zawartość alkoholu usuwana jest metodą filtracji na zimno.
Wina i napoje spirytusowe o niskiej zawartości alkoholu również cieszą się rosnącym zainteresowaniem konsumentów. Szacuje się, że na rynku brytyjskim jest obecnie około 70 bezalkoholowych marek napojów spirytusowych bezalkoholowych, a jeszcze w 2014 r. nie było żadnych. W 2019 r. koncern Diageo kupił bezalkoholowy spirytus Seedlip, dodając go do gamy produktów zero procent, w której były już wcześniej whisky Johnnie Walker i gin Gordon’s. Marka Guinness wprowadziła również na rynek lager Pure Brew o zawartości 0,5% alkoholu, który był testowany w 250 pubach w Irlandii.
W browarze w Dublinie codziennie produkuje się 2,5 mln litrów Guinnessa (29,5 litra na sekundę). Największym rynkiem dla marki jest Wielka Brytania, a następnie Irlandia i Nigeria.
(The Guardian)