Kraj

Marketing

PKO BP chwali się sukcesem płatności odroczonych

Bank zdobył 100 tys. klientów w 10 miesięcy.

Największy krajowy bank PKO BP (11,7 mln klientów) chwali się, że z uruchomionych pod koniec listopada ub.r. tzw. płatności odroczonych PKO Płacę Później, skorzystało już 100 tys. klientów.

Statystyczny klient tej usługi to 25-35-latek z małego lub średniego miasta. Średni wolumen to 137 zł.

– Widzimy, że klientom spodobała się ta prosta i wygodna funkcja. Będziemy nadal ją rozwijać – chcemy podwyższyć limit maksymalny i udostępnić możliwość rozkładania transakcji na raty – zapowiada Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO BP.

Płatności odroczone w Polsce rozwijają się dynamicznie – według danych CRIF w ub.r. firmy tego typu udzieliły pożyczek na 2,1 mld zł (przy 7,9 mld zł tradycyjnych firm pożyczkowych), a w ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. 1,3 mld zł.