Kraj

PKO BP zadowolony z reklamowego eksperymentu w TVP1

Wysoko oceniono efekty niestandardowej kampanii z grudnia 2017 r.

PKO Bank Polski wysoko ocenia niestandardową kampanię reklamową na antenie TVP1. Akcję “Bank Dobrych Życzeń” przeprowadzono w niedzielę 17 grudnia 2017 r. Tego dnia Polacy za pośrednictwem stacji telewizyjnej składali swoim bliskim życzenia. Filmy nagrywane były samodzielnie lub przez ekipę filmową. Następnie życzenia były emitowane od godz. 8.00 do 20.00 na antenie TVP1, co pozwoliło bankowi wypełnić całodzienną przestrzeń reklamową. To pierwsza akcja PKO Banku Polskiego, w której tradycyjną reklamę telewizyjną zastąpił content marketing i, jak deklaruje TVP, pierwsza na taką skalę przeprowadzona w telewizji.

Pomysłodawcy twierdzą, że akcja PKO BP została pozytywnie oceniona przez widzów i korzystnie wpłynęła na wizerunek reklamodawcy. Biuro Reklamy TVP przy współpracy z agencją badawczą IRCenter zbadało efekty tej kampanii. Kampanię oceniło pozytywnie 67 proc. respondentów, a 9 proc. oceniło ją negatywnie. Po emisji znacząco spadł udział osób oceniających reklamy wyświetlane w telewizji jako nudne (spadek z 42 proc. do 30 proc.), a jednocześnie wzrósł odsetek osób uznających reklamy w telewizji za ciekawe – z 24 proc. do 27 proc.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasza niestandardowa akcja “Bank Dobrych Życzeń” osiągnęła tak doskonałe wyniki. Nasz przekaz dotarł do ponad 9 mln odbiorców – ocenia Marek Kozłowski, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w PKO Banku Polskim.

Spoty reklamowe kampanii “Bank Dobrych Życzeń” miały charakter wizerunkowy – bank nie oferował w spotach swoich produktów i usług. Jak wykazały badania, kampania przełożyła się pozytywnie na wizerunek banku. Pozytywna ocena reklam PKO BP wzrosła w efekcie akcji o 11 proc. Mimo swojego wizerunkowego charakteru kampania może mieć też wymierne korzyści sprzedażowe. Bank zanotował wzrost odsetka osób skłonnych do polecania banku (o 9 proc.). Co istotne,najwyższe noty przyznali kampanii widzowie posiadający oszczędności.

Badanie przeprowadzono przed kampanią i po kampanii metodą wywiadów telefonicznych (CATI) na próbie 600 respondentów w wieku 15-59 lat. Badanie na zlecenie Biura Reklamy TVP przeprowadziła agencja badawcza IRCenter.