Przetargi

PKO BP znów szuka agencji interaktywnej

IAB pomaga w wyborze agencji - procedury mają charakter otwarty.

PKO Bank Polski ogłosił przetarg na wybór agencji interaktywnej. Zwycięski podmiot przez trzy najbliższe lata będzie świadczył usługi dla banku i całej jego grupy kapitałowej. Roczny budżet banku przeznaczony na działania w internecie wynosi kilkadziesiąt milionów złotych.

Wybrana agencja stworzy nowe serwisy informacyjno-sprzedażowe grupy kapitałowej, a także zajmie się ich bieżącą obsługą. W ramach tego samego przetargu bank chce również wybrać podmiot, który będzie odpowiadać za bieżącą obsługę wszystkich kampanii internetowych banku i spółek z grupy kapitałowej.

W związku z tym, że PKO Bank Polski rozpoczął współpracę ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, zaproszenie do przetargu zostało przesłane do agencji interaktywnych działających w jego strukturach.

– Zdecydowaliśmy się na otwartą formę przetargu, żeby dać równą szansę wszystkim zainteresowanym podmiotom, które uważają, że są w stanie sprostać takiemu wyzwaniu – mówi Tomasz Marszałł, dyrektor departamentu marketingu PKO BP.

Obecnie agencje przesyłają swoje credentials, w kolejnym etapie wybrane z nich otrzymają briefy. Każda agencja decydująca się na udział w przetargu musi wnieść wadium – z naszych informacji wynika, iż wynosi ono 25 tys. zł.

Strategia PKO BP na lata 2010-2012 zakłada zwiększenie nakładów na rozwój bankowości elektronicznej. Bank chce zostać niekwestionowanym liderem w tym segmencie rynku. Jednymi z elementów tej strategii są rozwój bankowości internetowej, a także zwiększenie obecności w internecie.

Bank planuje zakończenie procesu wyboru agencji interaktywnej do końca III kwartału br.

Przypomnijmy, że PKO BP unieważnił po kilku miesiącach przetarg na kompleksową obsługę banku i innych podmiotów z Grupy Kapitałowej PKO BP w internecie (ostatnio pisaliśmy o tym przetargu w MMP24 z 16 maja br.). Przedstawiciele banku nie wyjaśnili wówczas przyczyn tej decyzji.

Z nieoficjalnych informacji wynikało, że w ostatnim etapie postępowania budżet został podzielony między agencje: Hypermedia (spółki grupy PKO BP oprócz Inteligo), Media Contacts (media) i K2 Internet (marka Inteligo). Przypomnijmy: bank PKO BP od 1997 roku kompleksowo obsługuje w internecie agencja Hypermedia. Po unieważnionym przetargu agencja utrzymała obsługę tego marketera w niezmienionym zakresie.

Z naszych informacji wynika, iż pośrednictwo IAB w tym przetargu wynika właśnie z tego, iż poprzedni przetarg nie doprowadził do finału, a agencje wyceniły koszt uczestnictwa w nim nawet na 100 tys. zł. Wzbudziło to niepokój agencji, iż tym razem sytuacja może się powtórzyć.

– Nic mi nie wiadomo, by jakakolwiek agencja nie chciała przystąpić do naszego przetargu – powiedziała Elżbieta Anders, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej PKO BP. – Przeciwnie, to bardzo atrakcyjny przetarg i wszystkie agencje zgłosiły chęć udziału.

– Cieszymy się, że PKO BP korzysta ze wsparcia IAB, a także SAR – powiedział Sławomir Stępniewski, członek zarządu SAR i prezes Hypermedia. – Mamy nadzieję, że wszelkie zalecenia przetargowe będą respektowane.