Kraj

Play nie zamierza ciąć wydatków reklamowych

Ani zmieniać platformy komunikacji reklamowej. Uważa, że obecna wciąż sprawdza się dobrze.

Jean-Marc Harion, od sierpnia nowy prezes operatora komórkowego Play, prezentując wyniki za pierwszą połowę roku w imieniu swojego poprzednika Jorgena Bang-Jensena, który kierował firmą od 2009 r., zapowiedział, że wraz z raportem za III kwartał br. przedstawi zarys nowej strategii biznesowej i planów dotyczących przyszłości operatora. Miało to uspokoić akcjonariuszy niezadowolonych z notowań firmy – od debiutu akcji Playa na warszawskiej GPW w lipcu ub.r. ich kurs spadł o ponad 40 proc., z 36 do 21 zł za akcję.

Jak pisaliśmy, baza klientów Playa przestała już rosnąć, a nawet lekko spadła.  

Bartosz Dobrzyński, członek zarządu i szef marketingu Playa, zapewnia jednak, że operator nie będzie szukał oszczędności w wydatkach marketingowych, co mogłoby być pokusą ograniczenia kosztów. Bronią je m.in. wyniki – w czerwcu br., według badania Brand Image Tracking prowadzonego przez Smartscope, Play prześcignął długoletniego lidera, czyli Orange Polska, na pozycji marki komórkowej nr 1 (top of mind brand awareness).

Operator nie zamierza także na razie zmieniać swojego formatu reklam z celebrytami i dwójką “sprzedawców” w salonie (Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński), którym posługuje się od 2013 r. Jak twierdzi szef marketingu, format w dalszym ciągu dobrze się sprawdza i nie ma powodu go zmieniać. Operator właśnie zatrudnił nową gwiazdę do reklam – modelkę Joannę Krupę. Od początku za ten format odpowiada agencja reklamowa Grandes Kochonos, a media planuje i kupuje dla Playa dom mediowy MediaCom Warszawa.

W całym 2017 r. Play wydał cennikowo na reklamy 300 mln zł, o 13 proc. mniej niż w 2016 r. (źródło: Kantar Media).

Cięcie budżetów mediowych bywa receptą na cost-cutting, zwłaszcza gdy przychodzi nowy prezes. Przykładem może być wspomniany już Orange – w 2016 r. prezesem został Jean-François Fallacher, a w 2017 r. pomarańczowy operator ściął nakłady reklamowe o połowę, z 470 mln zł w 2016 r. do 220 mln zł. Aktywność skoncentrował na rozwoju sieci światłowodowej (FTTH).