Kraj

Play nie zrezygnuje z 4G w reklamach

Pomimo że międzynarodowa organizacja telekomunikacyjna ustaliła standard "prawdziwej" sieci 4G, to Play nie zamierza zmieniać swojej komunikacji reklamowej.

Play nie zrezygnuje z 4G w reklamach
P4, operator sieci komórkowej Play, nie zamierza rezygnować z określania swojej sieci bezprzewodowego internetu mianem 4G (czyli sieci czwartej generacji), mimo że w ubiegłym tygodniu Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny ITU (ang. International Telecommunication Union), organizacja zajmująca się m.in. standardami na rynku telekomunikacyjnym, określiła definicję sieci 4G. Według definicji ITU sieć 4G ma zapewniać transfer danych z prędkością od 100 do 1000 Mb/s.

Tymczasem sieć Playa działa w technologii HSPA+, która oferuje maksymalną prędkość transmisji danych do 21 Mb/s. Jeszcze w 2010 r. konkurencyjna sieć Orange (PTK Centertel/Telekomunikacja Polska) uruchomiła sieć w technologii HSPA+ DC (dual carrier) umożliwiającej transfer z prędkością do 42 Mb/s, jednak Orange nie nazywa jej siecią 4G.

Już na początku ubiegłego roku, gdy Play zdecydował się używać określenia 4G, jego konkurencji protestowali. Play był jednak nieugięty – jego sieć jako 4G reklamował latem ub.r. np. Kuba Wojewódzki.

Czy nowa definicja 4G wg ITU coś zmieni? Rzecznik sieci Play Marcin Gruszka odpowiada, że nie: – Nie przestaniemy wykorzystywać tego określenia. Z marketingowego punktu widzenia był to doskonały ruch i tylko umocnił naszą pozycję lidera na rynku mobilnego internetu – twierdzi rzecznik i przekonuje, że odzwierciedlają to wyniki operacyjne spółki za ub.r., które Play opublikuje pod koniec lutego br.