Na koniec ub.r. P4, operator sieci komórkowej Play, obsługiwał 10,73 mln klientów. W ciągu roku zwiększył ich bazę o 2,04 mln (na koniec 2012 r. obsługiwał 8,69 mln). Oznacza to, że w 2013 r. operator pozyskał więcej nowych klientów niż w 2012 r. (1,63 mln). Swój udział rynkowy (liczony liczbą kart SIM) operator wylicza na 19 proc. Użytkownicy ofert na kartę (prepaid) stanowią 55,6 proc. klientów Playa
Przychody telekomunikacyjnej spółki wyniosły w ub.r. 3,72 mld zł i były o 4 proc. wyższe niż w 2012 r. (3,44 mld zł). Dynamika przychodów jednak zdecydowanie spadła: w 2012 r. wyniosła bowiem 28 proc. Zarząd firmy wolniejszy wzrost tłumaczy wpływem obniżek stawek interconnectowych (MTR) w styczniu i lutym ub.r. Przychody P4 uzyskane bezpośrednio od klientów wyniosły bowiem 2,918 mld zł i były o 22 proc. wyższe od uzyskanych rok wcześniej.
EBITDA spółki za ub.r. wzrosła o 26 proc., do 707 mln zł.
W minionym roku Play na swoje reklamy wydał 366 mln zł (dane cennikowe; źródło: Kantar Media). O 20 proc. więcej niż w 2012 r. (304 mln zł). Był to najwyższy wzrost wśród operatorów komórkowych. Orange Polska i T-Mobile Polska zmniejszali w zeszłym roku swoje inwestycje mediowe. Jak wyliczył dom mediowy Starlink, w ub.r. branża telekomunikacyjna wydała na reklamy o 175 mln zł netto mniej niż w 2012 r. Polkomtel w ub.r. zwiększył o ok. 10 proc. swoje wydatki cennikowe, ale było to po dwóch latach, w których bardzo mocno ścinał swój budżet mediowy.
Bartosz Dobrzyński, szef marketingu i członek zarządu P4, zapowiada, że w br. budżet mediowy operatora ma być na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego lub ”lekko” wyższy, choć to zależy wyników biznesowych – zaznacza.
W dalszym ciągu ma być eksploatowana platforma komunikacyjna reklam Playa ze znanymi postaciami. W ciągu roku od jej uruchomienia agencja Grandes Kochonos, która odpowiada za kreację tych reklam, przygotowała ponad 20 spotów reklamowych, które trafiły do emisji.
W reklamach Playa w ciągu minionego roku wystąpili: Kuba Wojewódzki (reklamował usługi operatora już wcześniej), Agnieszka Dygant, Magdalena Różczka (występowała w kampanii Netii), Maciej Stuhr (wraz z ojcem – Jerzym – reklamował niegdyś Raiffeisen Bank Polska), Marcin Prokop, Małgorzata Socha (reklamowała wcześniej Eurobank), Krzysztof Hołowczyc (brał udział w reklamach zegarków Atlantic, PKN Orlen, chipsów Lay’s i Banku Millennium), Michał Żebrowski (reklamy koncernu energetycznego Enea), Kamil Bednarek, Czesław Mozil i Agnieszka Chylińska (występowała w reklamach firmy ubezpieczeniowej Aviva), członkowie kabaretu Mumio, którzy wcześniej przez siedem lat reklamowali konkurencyjną sieć komórkową Plus (Polkomtel), a ostatnio wokaliści: Małgorzata Jamroży, czyli Margaret i Dawid Podsiadło.
Obsługą budżetu mediowego P4 zajmuje się dom mediowy MediaCom.
Kraj
Polkomtel
MediaCom Warszawa
P4
Play
Grandes Kochonos
Raiffeisen Bank Polska
Atlantic
Hołowczyc Krzysztof
Orlen
Prokop Marcin
Netia
Lay’s
Wojewódzki Kuba
Aviva
Żebrowski Michał
Bank Millennium
Eurobank
Dobrzyński Bartosz
Enea
Chylińska Agnieszka
Dygant Agnieszka
Orange Polska
Różczka Magdalena
Socha Małgorzata
Kantar Media
Stuhr Maciej
Bednarek Kamil
Mozil Czesław
Jamroży Małgorzata
T-Mobile Polska
Podsiadło Dawid