Kraj

Play rozpoczyna współpracę z WiMP

Operator liczy, że za rok 100 tys. użytkowników będzie mu płacić 2 mln zł.

Potwierdziły się nasze nieoficjalne informacje (patrz MMP24 z 14 stycznia br.) – partnerem strategicznym serwisu streamingowego audio WiMP (szwedzka firma Aspiro) w Polsce została sieć komórkowa Play (P4). Jej użytkownicy za 19,90 zł miesięcznie mogą bez ograniczeń słuchać muzyki z katalogu ok. 18 mln piosenek WiMP. Bez ograniczeń oznacza zarówno słuchanie przez internet (w streamingu online – na komputerze lub telefonie), jak i offline – pobierając pliki do pamięci swojego urządzenia (smartfonu, tabletu).

Jak twierdzi Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4 (Play), odpowiedzialny za marketing, operator spodziewa się, że za rok będzie miał ok. 100 tys. płacących klientów. To oznaczałoby 1,99 mln zł miesięcznie przychodów. P4 i Aspiro nie ujawniają poziomu wzajemnych rozliczeń.

Polska jest szóstym krajem, w którym WiMP startuje: po Szwecji, Norwegii, Niemczech, Danii i Holandii.

Do tej pory WiMP zatrudnia na świecie 70 osób. Z płatnej wersji korzysta 350 tys. abonentów. Obroty WiMP w ub.r. wyniosły równowartość ok. 60 mln zł, natomiast w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy ub.r. równowartość ok. 72 mln zł. EBITDA za 2011 r. wyniósł równowartość ok. 13 mln zł, za 9 miesięcy ub.r. zaś – 17,7 mln zł.