Kraj

Play sięga po muzyczny oręż

Fioletowy operator komórkowy udostępnił wszystkim swoim abonentom serwis streamingu muzyki Tidal bezpłatnie na dwa lata.

P4, operator sieci komórkowej Play, zawarł porozumienie z serwisem streamingu muzyki online Tidal (to dawny, przemianowany WiMP, z którym Play współpracuje od dwóch lat) i wszystkim swoim abonentom (czyli użytkownikom ofert postpaid, a na koniec czerwca br. miał ich 6,44 mln) oferuje pełną wersję serwisu, bez żadnych ograniczeń, bezpłatnie na dwa lata. Każdemu użytkownikowi bezpłatny okres liczy się od momentu uruchomienia przez niego usługi, niezależnie od tego, czy zrobi to dziś, za miesiąc, czy za pół roku.

– Według naszej wiedzy jest to chyba jedyna na świecie tak szeroka oferta, że operator komórkowy udostępnia serwis streamingowy wszystkim swoim abonentom w pełnej wersji, bezpłatnie na dwa lata – mówi Bartosz Dobrzyński, członek zarządu i szef marketingu P4. Nie ujawnia, ile P4 będzie płacił za każdego użytkownika operatorowi Tidal (w Polsce jest to WiMP Music Sp. z o.o., właścicielem całego serwisu jest zaś szwedzka spółka Aspiro AB).

Po upływie dwóch lat użytkownicy, którzy nadal będą chcieli korzystać z Tidala, będą mogli przejść na płatną wersję (dotychczas kosztowała 19,99 zł miesięcznie).

Do tej pory użytkownicy Play pełnej (płatnej) wersji Tidala nie ponosili kosztów transferu danych, korzystając z serwisu, od teraz (w pełnej bezpłatnej wersji na dwa lata) transmisja danych będzie odliczana od ich pakietów internetowych.  

Użytkownicy ofert na kartę Playa (6,6 mln na koniec czerwca) także mogą korzystać z serwisu Tidal – pełny dostęp będzie ich kosztował 1 zł dziennie (codziennie do godz. 24.00, bez automatycznego wznowienia na kolejny dzień).

Przynajmniej na razie operator nie zamierza specjalnie szeroko reklamować tej oferty, licząc przede wszystkim na buzz marketing.

Tidal podaje, że ma w bazie 36 mln utworów utworów muzycznych i ponad 75 tys. teledysków.

Najpopularniejszymi, przynajmniej jeśli chodzi o znajomość marki, serwisami streamingu muzyki online w Polsce są: Apple Music, Spotify i Deezer.

Aspiro AB podawała na koniec ub.r., że we wszystkich ok. 40 krajach, w których operuje, ma pół miliona płatnych subskrybentów. Firma postawiła na Tidal jako wiodącą markę (w miejsce WiMP).