Kraj

Play wprowadza ofertę online dla firm

Jako pierwszy na rynku umożliwi też dzielenie w ramach jednego abonamentu transferu na kilka osób.

Spółka P4, operator sieci komórkowej Play, wprowadza ofertę bezprzewodowego internetu dedykowaną klientom biznesowym. Dotychczas miał wyłącznie ofertę dla klientów indywidualnych. Bartosz Dobrzyński, członek zarządu i dyrektor marketingu P4, przyznaje jednak, że według szacunków firmy ok. 10 proc. z 1,1 mln użytkowników oferty Play Online stanowili klienci biznesowi, głównie mikrofirm i małych firm.

– Liczymy, że nowa oferta sprawi, iż co najmniej utrzymamy tempo wzrostu, jej potencjał liczymy w setkach tysięcy – mówi szef marketingu Playa.

Na koniec 2009 r. z oferty Play Online korzystało ok. 300 tys. użytkowników, rok później już ok. 700 tys., na koniec ub.r. ich liczba zbliżyła się do miliona, a obecnie przekroczyła 1,1 mln.

Z kolei klientów biznesowych usług głosowych Play ma już ponad 600 tys., na koniec ub.r. było ich 530 tys. (w ciągu minionego roku ich liczba wzrosła o blisko 80 proc.).  

Play oferuje firmom cztery różne plany taryfowe: abonament na transfer 1GB danych miesięcznie za 10 zł (ale z ograniczeniem prędkości do 1Mbit/s), 12 GB za 45 zł (prędkość do 4Mbit/s) oraz 17 GB za 55 zł i 30 GB za 85 zł (z maksymalną prędkością 6Mbit/s). Operator zmodyfikował także ofertę dla klientów indywidualnych, wprowadzając możliwość podzielenia limitu transferu w ramach jednego abonamentu na kilka osób. Każda dodatkowa karta SIM kosztuje 4 zł. Z tej usługi mogą też oczywiście skorzystać klienci firmowi.

Tę właśnie opcję operator będzie promował w kampanii reklamowej (w telewizji, internecie, prasie i na outdoorze). W ramach kampanii powstały dwa 30-sekundowe spoty: “Architekt” i “Gdzie są wszyscy” wyreżyserowane przez Jana Komasę. Kreację przygotowała agencja Grandes Kochonos, kampanię online przygotowała agencja K2, planowaniem i zakupem mediów zajął się zaś dom mediowy MediaCom.