Kraj

Plus będzie reklamował szybki internet LTE

Sieć nadajników Plusa ma posłużyć do szybszego budowania zasięgu sieci superszybkiego mobilnego internetu w technologii LTE. Za kreację reklam odpowiada 303.

Klienci indywidualni mogą wybierać spomiędzy czterech abonamentów w cenach od 60 do 160 zł miesięcznie z modemami Huawei w cenach od 1 do 119 zł. Natomiast klienci biznesowi mają do dyspozycji także cztery abonamenty w cenach od 60,27 do 158,67 zł. Dla nich modemy są w cenach od 81 groszy do 89 zł.

Polkomtel będzie tę usługę reklamował poprzez kampanię ATL-ową w telewizji i na nośnikach reklamy zewnętrznej (outdoor). Kreację przygotuje agencja reklamowa 303 (grupa Young & Rubicam), zaś planowaniem i zakupem mediów zajmie się dom mediowy Media Direction OMD.

Wszystkim chętnym operator umożliwi przetestowanie działania LTE przez tydzień.

Zygmunt Solorz-Żak kontroluje spółkę Aero2, która buduje sieć LTE. Dodatkowo kontrolowana także przez niego spółka Litenite Ltd. jest większościowym akcjonariuszem notowanego na warszawskiej giełdzie NFI Midas, do którego należą z kolei operatorzy komórkowi CenterNet i Mobyland. Usługi LTE ruszają także na częstotliwościach tych dwóch firm, zaś Areo2 ma wejść w pełni w skład grupy NFI Midas.

Internet LTE oferuje już swoim abonentom Cyfrowy Polsat, także kontrolowany przez Solorza. Obie firmy testują wzajemną sprzedaż usług – Cyfrowy Polsat usług telefonicznych Polkomtela, zaś Polkomtel – oferty telewizyjnej CP.

Polkomtel ma 14 mln klientów, z których ok. 600 tys. korzysta z usług internetowych. Cyfrowy Polsat ma 3,55 mln abonentów.