Kraj

Plus chce zarabiać na telemedycynie

Wideokonsultacje, czat lub zwykła rozmowa z lekarzem, pielęgniarką lub położną 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę za 9,99 zł miesięcznie (lub 4,99 zł w promocji).

Plus chce zarabiać na telemedycynie
Polkomtel (Cyfrowy Polsat), operator sieci komórkowej Plus, jako pierwszy operator operator telekomunikacyjny w Polsce oferuje klientom usługę dostępową z zakresu telemedycyny Ja+Zdrowie. Konsultacje z lekarzem dostępne 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, kontakt z pielęgniarką i położną, informacje o dyżurach i konsultacjach lekarskich oferuje za 9,99 zł miesięcznie dla aktualnych abonentów Plusa oraz 4,99 zł miesięcznie w promocjach dla osób przedłużających lub zawierających nową umowę.

Operator przygotował specjalną aplikację Wirtualna Przychodnia na smartfony i tablety.

Partnerem medycznym rozwiązania jest Falck Medycyna Sp. z o.o.

– Telemedycyna to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku usług zdrowotnych i w roku bieżącym na całym świecie korzysta już z niej blisko pół miliarda osób. Na przykład w Stanach Zjednoczonych 15-25 proc. konsultacji medycznych jest realizowanych właśnie w ten sposób – wskazuje prof. Paweł Januszewicz, specjalista chorób dziecięcych, zdrowia publicznego oraz członek American Telemedicine Association.

Marek Kubicki, dyrektor ds. rozwoju firmy Falck, dodaje: – Mało kto wie, że istotna część przypadków, z którymi pacjenci zgłaszają się do lekarzy pierwszego kontaktu (lekarze rodzinni, interniści, pediatrzy), dotyczy prostych zapytań o sposób leczenia, oceny badań laboratoryjnych bądź wskazówek dotyczących branych leków i nie wymaga osobistej wizyty u lekarza, ponieważ wystarczy zdalna porada oraz wskazówki, jak należy w danym przypadku postępować. Jako firma posiadająca ponad 100 tys. pacjentów zapisanych do lekarza rodzinnego możemy to powiedzieć także w oparciu o własne doświadczenia.