Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, postanowił przetestować komercyjnie usługę Wi-Fi Calling. Umożliwia ona połączenia głosowe (rozmowy) przez internet, wykorzystując sieci bezprzewodowe Wi-Fi, także za granicą.
Plus zaprasza chętnych konsumentów, swoich abonentów, do testów usługi, a wspiera to kampanią reklamową. Występuje w niej Marcin Możdżonek, zawodnik siatkarskiej reprezentacji Polski, której Plus jest głównym sponsorem (razem z PKN Orlen).
Połączenia za pomocą Wi-Fi Calling możliwe są we wszystkich krajach UE oraz w Norwegii, Islandii i Lichtensteinie.
Kampania obejmie swoim zasięgiem: telewizję, internet, kina, prasę, outdoor (citylighty), radio oraz materiały BTL. Jej kreację przygotowała agencja Scholz & Friends, produkcją zajęło się studio TFP (Ryszard Kłosowski), planowaniem i zakupem mediów dom mediowy Media Direction.
Polkomtel jest pierwszym operatorem komórkowym w Polsce, który zdecydował się na testy usług typu Wi-Fi Calling. Potrwają one do końca br., a weźmie w nich udział maksymalnie 10 tys. abonentów Plusa (muszą oni mieć któryś z 10 dopuszczonych do testów modeli telefonów: 6 modeli Samsunga i 4 LG). Połączenia są możliwe ze wszystkimi numerami zarówno komórkowymi, jak i stacjonarnymi.