Kraj

PMR: z usług telekomunikacyjnych kupowanych w pakiecie korzysta już ponad 10 mln Polaków

Dla konsumentów liczy się przede wszystkim cena, a na drugim miejscu wygoda.

PMR: z usług telekomunikacyjnych kupowanych w pakiecie korzysta już ponad 10 mln Polaków
Firma badawczo-analityczna PMR szacuje, że liczba abonentów usług telekomunikacyjnych kupowanych w pakiecie, czyli np. razem telefon i internet albo internet i telewizja, przekroczyła w naszym kraju już 10 mln.

W IV kwartale ub.r. PMR przeprowadziła badanie na reprezentatywnej próbie 1008 dorosłych mieszkańców Polski. Celem było poznanie skali zjawiska korzystania z usług telekomunikacyjnych kupowanych w pakiecie od jednego dostawcy. W tegorocznej edycji firma rozszerzyła zakres badania, tak by pokazać szerszy kontekst, czyli usługi pakietowe, usługi dodatkowe (energia, gaz, usługi bankowe, ubezpieczeniowe), popularność usług typu multi-SIM oferowanych przez sieci telefonii komórkowej, jak również usług telekomunikacyjnych nabywanych osobno.

Wnioski z tego badania PMR zebrał w opublikowanym właśnie w raporcie pt. “Rynek zintegrowanych usług telekomunikacyjnych w Polsce 2016. Analiza pakietów i usług wiązanych”. Wynika z niego, że 62 proc. gospodarstw domowych w Polsce korzysta z więcej niż jednej usługi tego samego dostawcy.

Dla konsumentów wybierających usługi w pakiecie z oferty firm telekomunikacyjnych liczy się przede wszystkim cena, a konkretnie oszczędności w wydatkach, jakie dzięki temu mogą uzyskać. To bezsprzecznie najważniejsze kryterium wyboru. Na drugim miejscu pojawia się natomiast argument wygody, czyli różne usługi, ale od jednego dostawcy.

Konsumenci najczęściej decydują się na zakup pakietu dwóch usług. W jego skład zazwyczaj wchodzi internet stacjonarny i telewizja. Co czwarty badany korzystający z usług pakietowych deklaruje, że kluczowym elementem pakietu jest internet stacjonarny. 15 proc. respondentów za usługę determinującą zakup pakietu wskazało płatną telewizję. Dwie piąte badanych deklaruje, że wszystkie usługi wchodzące w skład pakietu są dla nich równie ważne i nie potrafią wskazać tej głównej, determinującej zakup rozszerzonej oferty.

Co ciekawe o cenie jako kluczowym kryterium wyboru najczęściej mówili respondenci z najzamożniejszej grupy dochodowej (58 proc.) oraz badani, którzy nie ukończyli jeszcze 45. roku życia. Wygoda ma natomiast wyraźnie większe znaczenie dla mieszkańców miast niż terenów wiejskich.

Tagi