Kraj

Po raz pierwszy wspólny polski pawilon na targach telewizyjnych MIPCOM w Cannes

W Cannes rozpoczęły się międzynarodowe targi telewizyjne MIPCOM. Tegoroczna 30. jubileuszowa edycja tej imprezy potrwa do 16 października. Polskę reprezentują 54 firmy związane z rynkiem mediowym (głównie TV), producenckim i reklamowym.

Po raz pierwszy na targach Polska ma własne stoisko – polski pawilon, na  którym zaprezentują się polscy producenci i komisje filmowe. Inicjatywa powstała dzięki współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji, zagraniczną jednostką Ministerstwa Gospodarki przy Ambasadzie RP w Paryżu. W ramach wspólnego stoiska swoja ofertę zaprezentuje 11 podmiotów, w tym m.in.: Newborn, Opus Film, Orange Studio Animacji i Łódzka Komisja Filmowa. Oprócz pawilonu swoje stoiska maja m.in.: TVP, TVN, Discovery Polska, Endemol Poland i Filmograf. Polska oferta zaprezentowana zostanie w ramach projektu “Focus on Poland” podzczas Film Commissions Day na MIPCOM. – W tym roku Polska jest zdecydowanie silniej obecna na MIPCOM niż w latach ubiegłych. Wiele wskazuje na to, że już podczas przyszłorocznych wiosennych targów MIPTV polski pawilon będzie jeszcze większy, a swoją ofertę prezentować będzie więcej podmiotów – mówi Monika Bednarek, odpowiedzialna za Polskę z ramienia Reed MIDEM, organizatora targów. Dodaje, że już prowadzone są rozmowy z kolejnymi firmami, które chcą współtworzyć polski pawilon.

MIPCOM to jedno z najważniejszych corocznych spotkań branży audiowizualnej – osób odpowiedzialnych za zakup i sprzedaż filmów fabularnych, seriali, formatów, filmów dokumentalnych i animacji. Co roku w targach bierze udział ponad 13,5 tys. uczestników z ponad 100 krajów świata, w tym około 4,6 tys. kupujących i ponad 2 tys. wystawców. 

(PM)