Kraj

Marketing

Poczta Polska poszerza współpracę z Shopee

Od kwietnia będzie doręczać przesyłki z towarami od lokalnych polskich sprzedawców zamawiane za pośrednictwem jednej z największych platform e-commerce.

Od kwietnia br. kupujący na platformie Shopee mogą korzystać z doręczania przesyłek za pośrednictwem Poczty Polskiej (PP) zarówno dla zakupów pochodzących od sprzedawców zagranicznych, jak i sprzedawców krajowych. Przesyłki od sprzedawców z Polski będą doręczane do punktów odbioru w ramach usługi kurierskiej Pocztex w ciągu jednego dnia od ich nadania.

Przesyłki można będzie zamówić z doręczeniem pod adres lub do jednego z 17 tys. punktów punktu odbioru (placówki PP i sieci partnerskich, m.in. sklepy Żabka, kioski Ruch i stacje Orlen). Będzie oferowana również dostawa do automatów Pocztex – do końca br. planowane jest uruchomienie 2 tys. takich urządzeń. PP została strategicznym partnerem Shoppe pod koniec listopada ub.r.

Shopee, marketplace uruchomiony w Singapurze w 2015 r., zadebiutował na polskim rynku we wrześniu ub.r. Działa obecnie w 13 krajach, głównie w Azji, ale także na rynkach Ameryki Północnej i Południowej (Meksyk, Brazylia, Kolumbia, Chile), a w Europie w Polsce i Hiszpanii. W ostatnim kwartale ub.r. spółka-matka Shopee, Sea Ltd., zanotowała przychody w kwocie 3,2 mld dol. (wzrost o 105,7% rok do roku) i zysk brutto 1,3 mld dol. (wzrost o 145,6% rdr.).