Zagranica

Poduszka z Ikei przypomina kobietom o badaniu piersi [wideo]

Ikea w Arabii Saudyjskiej we współpracy z agencją Leo Burnett prowadzi kampanię edukacyjną na temat zapobiegania rakowi piersi.

Agencja Leo Burnett (Publicis Groupe) w Arabii Saudyjskiej przeprojektowała poduszkę Kransborre firmy Ikea, dodając do niej realistycznie wyglądający guzek oraz etykietę z objaśnieniami, jak badać piersi. Na poduszce wydrukowano napis “Nie śpij na niej – wczesne wykrycie ratuje życie”. Główne hasło kampanii “Don’t sleep on it” wykorzystuje dwa znaczenia tego zdania w języku angielskim – dosłowne “nie śpij na niej” (ta poduszka nie służy do spania, tylko ma przypominać o badaniach piersi), a także potoczne “nie prześpij, nie zaniedbaj czegoś”.  “Zawsze dbasz o swoich bliskich, teraz nadszedł czas, abyś zadbała o siebie” – przypomina kobietom Ikea.

Rak piersi jest drugą co do ważności przyczyną zgonów w Arabii Saudyjskiej, jednak kobietom przypomina się o tym jedynie raz w roku podczas corocznej kampanii edukacyjnej. Leo Burnett wpadł na pomysł, aby temat był stale obecny w ich świadomości dzięki poduszce pozostającej w domach przez cały rok. 30-sekundowy film wideo dodatkowo wyjaśnia, jak używać poduszki i zachęca do skonsultowania się z lekarzem w przypadku wykrycia jakichkolwiek guzków lub zmian.

Tagi