Kraj

Polacy chętnie kupują nowości

Najnowsze globalne badanie Nielsena pokazuje, jak konsumenci dokonują wyborów.

Nielsen opublikował wyniki globalnego badania dotyczącego skłonności konsumentów do kupowania nowych produktów. Raport odpowiada między innymi na pytania, które kategorie cieszą się największą popularnością oraz jakie źródła informacji wpływają na internetowych konsumentów w kwestiach dotyczących zakupu nowości. Najnowsza edycja naszego kwartalnego badania konsumenckiego obejmuje ponad 29 tys. respondentów w 58 krajach.

Badanie pokazuje, że aż 60 proc. globalnych respondentów woli wybierać brandy znane niż marki zupełnie nowe. Taki sam odsetek badanych woli poczekać z zakupem do czasu, kiedy nowość okaże się sukcesem. Aż 77 proc. badanych deklaruje, że dokonuje zakupu pod wpływem rekomendacji bliskich z rodziny. Aż 70 proc. polskich respondentów lubi, kiedy producenci proponują im nowe produkty, ale tylko co trzeci zapłaci za nie wyższą cenę.