Kraj

Polacy lubią mieć wygraną w kieszeni

Według badania ARC Rynek i Opinia ponad połowa Polaków woli brać udział w konkursie z choćby najmniejszą nagrodą gwarantowaną, niż przyglądać się, jak wygrywają inni.

Polacy lubią mieć wygraną w kieszeni
Jak pokazały najnowsze wyniki badań Monitor Promocji ARC Rynek i Opinia – ponad połowa konsumentów (58 proc.) to łowcy promocji. Respondenci przyznają, w porównaniu z ubiegłymi latami, że w większym stopniu preferują w ramach akcji promocyjnych nagrody nawet małe, ale gwarantowane, od dużych dostępnych tylko dla nielicznych. Polacy w większym stiopniu niż w latach ubiegłych są skłonni dzielić się swoimi danymi drażliwymi, jak PESEL, dochody czy sytuacja rodzinna. Informacje na temat promocji konsumenci czerpią najczęściej z gazetek promocyjnych (67 proc.). Tylko co dziesiąty respondent miał negatywne doświadczenia z promocjami.
Konsumenci najchętniej biorą udział w akcjach, które nie wymagają od nich nadmiernego zaangażowania. Te, w których np. wymagane jest wypełnienie kuponu konkursowego czy uczestnictwo w sponsorowanym wydarzeniu, cieszą się zdecydowanie mniejszą popularnością. Respondenci preferują rejestrację do konkursu na stronie internetowej lub wrzucenie kuponu do urny w sklepie.
W porównaniu z ubiegłym rokiem znacząco spadł odsetek osób preferujących w konkursach promocyjnych przyznawanie jednej dużej nagrody.
Tylko 11 proc. respondentów miało negatywne doświadczenia związane z promocjami, np. z zawyżaniem ceny towaru w promocji, wadliwymi czy przeterminowanymi produktami lub niejasnymi zasadami promocji.

Badanie Monitor Promocji jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 10 lat. Najnowsza edycja raportu Monitor Promocji 2015 została zrealizowana metodą CAWI (ankiety online na własnym panelu internetowym Epanel.pl) w dniach 12-19 października 2015 r. Respondentami były osoby dorosłe, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystały z przynajmniej jednej promocji, N=1003.