Konsumenci najchętniej biorą udział w akcjach, które nie wymagają od nich nadmiernego zaangażowania. Te, w których np. wymagane jest wypełnienie kuponu konkursowego czy uczestnictwo w sponsorowanym wydarzeniu, cieszą się zdecydowanie mniejszą popularnością. Respondenci preferują rejestrację do konkursu na stronie internetowej lub wrzucenie kuponu do urny w sklepie.
W porównaniu z ubiegłym rokiem znacząco spadł odsetek osób preferujących w konkursach promocyjnych przyznawanie jednej dużej nagrody.
Tylko 11 proc. respondentów miało negatywne doświadczenia związane z promocjami, np. z zawyżaniem ceny towaru w promocji, wadliwymi czy przeterminowanymi produktami lub niejasnymi zasadami promocji.
Badanie Monitor Promocji jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 10 lat. Najnowsza edycja raportu Monitor Promocji 2015 została zrealizowana metodą CAWI (ankiety online na własnym panelu internetowym Epanel.pl) w dniach 12-19 października 2015 r. Respondentami były osoby dorosłe, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystały z przynajmniej jednej promocji, N=1003.