Kraj

Polkomtel był w ub.r. największym reklamodawcą Polsatu

Chociaż operator sieci Plus ciął w ub.r. wydatki na reklamy telewizyjne o jedną piątą, to w Polsacie wydał aż o 100 mln zł więcej.

Jak wylicza Nielsen Audience Measurement, firma Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, w minionym roku ścięła swoje wydatki mediowe na reklamy w telewizji o jedną piątą. We wszystkich stacjach telewizyjnych Plus wydał w ub.r. 321,6 mln zł (wydatki cennikowe, nie uwzględniające rabatów). Rok wcześniej telewizyjny budżet reklamowy operatora zamknął się kwotą 400,9 mln zł.

Cięcia nakładów reklamowych operatora sieci Plus nie dotyczyły jednak Telewizji Polsat. Przypomnijmy, że w wyniku transakcji wartej 18,1 mld zł kontrolowany przez Zygmunta Solorza-Żaka Spartan Capital Holding w listopadzie 2011 r. przejął kontrolę nad Polkomtelem.

Solorz-Żak wraz ze swoim wieloletnim wspólnikiem Heronimem Rutą są głównymi akcjonariuszami Cyfrowego Polsatu, największej platformy telewizji satelitarnej w kraju, do której należy także Telewizja Polsat.

W ub.r. Polkomtel tylko w głównej stacji Polsatu wydał na reklamy 188,9 mln zł (cennikowo), o 101 mln zł więcej niż w 2011 r., co oznacza, że w tej stacji ulokował niemal 60 proc. wszystkich swoich reklam telewizyjnych.

Dla Polsatu Polkomtel był w minionym roku największym reklamodawcą. Liczone cennikowo wpływy reklamowe głównej stacji Polsatu sięgnęły w ub.r. 3 mld 39 mln zł i były o 2,38 proc. niższe niż w 2011 r.

Planowaniem i zakupem mediów dla Polkomtela zajmuje się dom mediowy Media Direction OMD.