Kraj

Polkomtel w programie lojalnościowym Freebee

Operator komórkowy z blisko 14 mln klientów będzie wspierał rozwój nowego programu lojalnościowego.

Firma telekomunikacyjna Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus obsługującej 13,9 mln użytkowników, została strategicznym partnerem programu lojalnościowego Freebee. Obecnie grupuje on niespełna 500 lokali handlowych i usługowych (np. restauracje, sklepy, kawiarnie, księgarnie) w kilkudziesięciu miejscowościach.

Michał Niemczycki, wiceprezes zarządu New Media Ventures Sp. z o.o., właściciela Freebee, przekonuje, że to przedsięwzięcie od innych programów lojalnościowych odróżnia zasada wzajemności: – Na przykład warszawska restauracja Aioli daje możliwość skomponowania własnej pizzy – danie na tydzień zostaje umieszczone w menu, a jego pomysłodawca zarabia 1 zł od każdego zamówienia. W księgarni Baczyńskiego klient może zostać bohaterem książki, a w pizzerii Don Corleone w Kwidzynie być obsługiwanym w pierwszej kolejności, niczym prawdziwy szef mafii. Dotychczasowy model lojalnościowy zakłada, że to głównie klient jest lojalny wobec danej marki. Wzajemność opiera się zaś na dwustronnej relacji, sprawiedliwej wymianie – klienci odwiedzają dane miejsca, spędzają w nich czas, robią zakupy, a firmy szybko odwzajemniają im się miłymi gestami i dopasowanymi nagrodami.

Piotr Skrzypczak, dyrektor departamentu zarządzania bazą w Polkomtel Sp. z o.o., mówi: – Szukaliśmy czegoś innowacyjnego, świeżego, co wprowadziłoby nowatorski element do budowania naszej relacji z klientami. I wtedy pojawiło się Freebee ze swoim pomysłem. Spodobał nam się model biznesowy. Koncepcja podejścia do klienta na zasadzie wzajemności jest czymś więcej niż tradycyjne poszukiwanie lojalności w relacjach.

Operatorzy – komórkowy i programu lojalnościowego – zapowiadają dalsze zacieśnienie współpracy.