Firma telekomunikacyjna Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus obsługującej 13,9 mln użytkowników, została strategicznym partnerem programu lojalnościowego Freebee. Obecnie grupuje on niespełna 500 lokali handlowych i usługowych (np. restauracje, sklepy, kawiarnie, księgarnie) w kilkudziesięciu miejscowościach.
Michał Niemczycki, wiceprezes zarządu New Media Ventures Sp. z o.o., właściciela Freebee, przekonuje, że to przedsięwzięcie od innych programów lojalnościowych odróżnia zasada wzajemności: – Na przykład warszawska restauracja Aioli daje możliwość skomponowania własnej pizzy – danie na tydzień zostaje umieszczone w menu, a jego pomysłodawca zarabia 1 zł od każdego zamówienia. W księgarni Baczyńskiego klient może zostać bohaterem książki, a w pizzerii Don Corleone w Kwidzynie być obsługiwanym w pierwszej kolejności, niczym prawdziwy szef mafii. Dotychczasowy model lojalnościowy zakłada, że to głównie klient jest lojalny wobec danej marki. Wzajemność opiera się zaś na dwustronnej relacji, sprawiedliwej wymianie – klienci odwiedzają dane miejsca, spędzają w nich czas, robią zakupy, a firmy szybko odwzajemniają im się miłymi gestami i dopasowanymi nagrodami.
Piotr Skrzypczak, dyrektor departamentu zarządzania bazą w Polkomtel Sp. z o.o., mówi: – Szukaliśmy czegoś innowacyjnego, świeżego, co wprowadziłoby nowatorski element do budowania naszej relacji z klientami. I wtedy pojawiło się Freebee ze swoim pomysłem. Spodobał nam się model biznesowy. Koncepcja podejścia do klienta na zasadzie wzajemności jest czymś więcej niż tradycyjne poszukiwanie lojalności w relacjach.
Operatorzy – komórkowy i programu lojalnościowego – zapowiadają dalsze zacieśnienie współpracy.