Kraj

Polsat liderem, spadek wpływów reklamowych TVP1

Nielsen podsumował pierwsze półrocze w reklamie telewizyjnej.

Z danych Nielsena wynika, że największe wpływy reklamowe w pierwszym półroczu br. miał Polsat. Było to 2,035 mld zł (dane brutto). Rok wcześniej Polsat zarobił 1,406 mld zł.

Na drugiej pozycji w br. jest TVN z wynikiem 1,513 mld zł (1 poł. 2016: 1,406 mld zł), a na trzeciej TVP2: 616 mln zł (przed rokiem 555 mln zł). Top 4 zamyka TVP1 z wynikiem 589,9 mln zł. W porównaniu z pierwszym półroczem 2016 TVP1 odnotowała znaczący spadek o ponad 164 mln zł. W top 10 znalazły się jeszcze stacje: TV4, Stopklatka, TVN24, TVN7, AXN i TV Puls. Z tej grupy wzrost wydatków zanotowały: TV4, Stopklatka i TVN7.

W pierwszym półroczu największym reklamodawcą telewizyjnych była firma Aflofarm z wydatkami na poziomie 742,9 mln zł. Kolejne pozycje zajęły Unilever (326,5 mln zł) i Nestle (288 mln zł). Obok wymienionych najwięksi reklamodawcy TV to: US Pharmacia, Polpharma, Polkomtel, Ferrero, Procter & Gamble, Lidl i T-Mobile.