Kraj

Media

Polsat na reklamach zarobił w br. o 1% więcej

Lepiej niż cały rynek.

Telewizja Polsat (grupa Polsat Plus), jeden z dwóch głównych obok TVN Warner Bros. Discovery nadawców komercyjnych w kraju, w trakcie dziewięciu miesięcy br. uzyskała 878 mln zł przychodów z reklam, czyli o 1% (9 mln zł) więcej niż w tym samym czasie w ub.r.
Według szacunków grupy mediowej Publicis Groupe cały rynek reklamy telewizyjnej w naszym kraju miał w br. ujemną dynamikę: -1,5%.

Polsat jest nadawcą ponad 30 kanałów telewizyjnych. Po dziewięciu miesiącach br. oglądalność wszystkich jego kanałów spadła z 24,8% do 22,8% (dane: Nielsen dla widowni 16-59 lat). W tym czasie obaj jej główni konkurenci utrzymali łączną widownię swoich kanałów – TVN Warner Bros. Discovery 24,2%, a państwowa Telewizja Polska (TVP) 21,3%.

Za spadek oglądalności, a co za tym idzie słabszą pozycję reklamową, zarząd Telewizji Polsat obwinia władze państwowe, które nadawcom komercyjnym nakazały zmienić standard nadawania naziemnej telewizji, natomiast TVP pozwoliły pozostać przy starym standardzie, co miało niekorzystny dla nadawców komercyjnych wpływ na liczebność widowni. Jednak to nie tłumaczy spadku widowni kanałów Polsatu wobec utrzymania pozycji przez TVN/Warner Bros. Discovery i praktycznie żadnego wzrostu po stronie TVP.