Kraj

Polska Izba Mleka wyda miliony na eventy?

Wielka kampania mleka odbędzie się bez komunikacji ATL.

W czwartek oficjalnie wystartowała kampania społeczna “Mam kota na punkcie mleka” (MMP24 z 7 grudnia br.). Kampania współfinansowana jest przez państwo, Unię Europejską, a organizuje ją Polska Izba Mleka i Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. To jeden z największych projektów tego rodzaju z budżetem w wysokości 12 mln zł.

Organizatorzy zdecydowanie rezygnują z reklamy ATL, koncentrując się na eventach, komunikowaniu przez stronę internetową i Facebooku. Grupą docelową projektu są dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym (do 16. roku życia), ich rodzice i nauczyciele. W ramach działań organizatorzy proponują trzy pikniki (organizowane przed wakacjami w czerwcu w trzech miastach w Polsce – każda impreza planowana jest na 7 tys. osób) i regularne pogadanki w szkołach o pozytywnych walorach białego napoju i mlecznych przetworów.

– Biorąc pod uwagę grupę docelową, bardzo dziwne wydaje się pominięcie telewizji. W tak szerokich grupach telewizja daje możliwość najszybszej budowy zasięgu. Oczywiście jest możliwe zrealizowanie kampanii wyłącznie za pomocą mediów cyfrowych, natomiast zdecydowanie nie jest to najbardziej efektywna komunikacja. Połączenie mediów cyfrowych z telewizją (spoty, sponsoring lub lokowanie produktu) mogłoby bez wątpienia zapewnić reklamodawcy większy zasięg w grupie docelowej, a tym samym lepsze efekty kampanii – mówi Joanna Kazak, partner exchange z domu mediowego Mindshare.

Z informacji uzyskanych od organizatorów kampanii wynika, że kampania ma skupić się na edukacji m.in. ze względu na kontrowersje związane ze zdrowotnymi wartościami mleka.