Kraj

Polska ma najwyższy CTR w regionie

W Polsce, na Słowacji i w Bułgarii internauci klikają w kampanie reklamowe najczęściej. Po rich media częściej niż w innych krajach sięga się nad Wisłą - wynika z raportu Gemiusa.

Jak wynika z najnowszej edycji raportu GemiusAdMonitor, opracowanego przez firmę badawczą Gemius, na takich rynkach jak polski, słowacki i bułgarski wskaźnik średni CTR jest znacząco wyższy niż w pozostałych krajach regionu.

Dane Gemiusa za II i III kwartał 2013 r. wskazują, iż o ile średni CTR reklamy online w Polsce wynosi 0,46 proc., na Słowacji 0,43 proc., w Bułgarii 0,42 proc., a na Węgrzech i w Rumunii 0,30 proc., to w Czechach osiąga 0,23 proc., a w Serbii wręcz 0,18 proc. (najniższy w regionie). Wskaźnik ten dotyczy wszystkich formatów reklamowych wykorzystywanych w sieci.

Raport prezentuje dane obejmujące tradycyjne bannery reklamowe typu display oraz formaty typu rich media. Okazuje się, że reklama bannerowa jest dużo mniej skuteczna niż formaty rich media, które zdecydowanie mocniej angażują konsumenta.

Przy wspomnianej – dużo wyższej – skuteczności rich mediów, w całym regionie wciąż dominują tradycyjne reklamy bannerowe. Wyjątkiem jest Polska, gdzie udział opartych na nich kampanii reklamowych wynosi 66 proc. przy 46 proc. z wykorzystaniem formatów rich media.