Kraj

Polska trzecim rynkiem Ballantine'sa

Nasi rodacy piją już więcej tej whisky z portfolio Pernod Ricard niż Chińczycy.

Polska stała się trzecim na świecie co do wielkości rynkiem marki whisky Ballantine’s. Pod względem konsumpcji tego trunku wyprzedzają nas tylko Francja i Hiszpania. Niedawno Polacy w tej kategorii pokonali Chińczyków.

Ballantine’s to brand z portfolio Pernod Ricard Polska. Przez ostatnie lata walczył o pozycję lidera z głównym konkurentem – Johnnie Walker z portfolio Diageo Polska. Ta walka została w ubiegłym roku wygrana.

Według Nielsena wzrost sprzedaży Ballantine’s Finest w okresie ostatniego roku wyniósł 45 proc. (dane MAT, kwiecień 2012 dla Total Poland, bez dyskontów), a głównego konkurenta w segmencie – o 15 proc. W tej chwili udział Ballantine’sa to 42,8 proc., a Johnnnie Walkera – 38,4 proc.

Obecnie Ballantine’s współpracuje z agencją Lowe GGK.