Kraj

Marketing

Ponad 8,5 tys. sklepów w sieci Żabka

W pierwszym półroczu 2022 r. przybyło 577 placówek.

Mateusz Karcz, franczyzobiorca 8500. sklepu w sieci Żabka, który otwarto w Boguchwałowicach

Próg 8 tysięcy sklepów Żabka przekroczyła w lutym br., rok wcześniej było ich 7 tysięcy. Obecnie sieć ma już w Polsce ponad 8,5 tys. placówek, obsługiwanych przez ok. 7,2 tys. franczyzobiorców. Dla uzmysłowienia sobie skali rozwoju Żabki warto podać, że Carrefour, jeden z największych detalistów na świecie, ma we Francji – kraju o niemal dwukrotnie większej liczbie ludności niż Polska – ok. 4,35 tys. sklepów w formacie convenience (pod szyldami m.in. Carrefour City, Carrefour Contact i Carrefour Express).

– W portfolio mamy różne typy sklepów: w biurowcach, punktach tranzytowych, lokalizacjach trafficowych czy na stacji benzynowej. Jednocześnie realizujemy szereg projektów, wpisujących się w naszą Strategię Odpowiedzialności, której jednym z głównych obszarów jest
podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z nami – mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Jednym z elementów strategii biznesowej Żabki jest docieranie do mniejszych miejscowości, w których dotąd nie było jej sklepów. 8500. placówka sieci została otwarta w Boguchwałowicach, wsi w woj. śląskim, nad Zalewem Przeczycko-Siewierskim, oddalonej ok. 35 km od Katowic, w której mieszkają 752 osoby. To obecnie najmniejsza miejscowość, w której działa Żabka.