Kraj

Produkty Frosty z certyfikatem MSC

Oznaczenie ma być dowodem na bezpieczne pochodzenie produktów - firma zapewnia, że jest jedynym wytwórcą w Polsce, którego cały asortyment jest już oznaczony tym certyfikatem.

Produkty Frosty z certyfikatem MSC
Jak poinformowało biuro prasowe firmy Frosta, produkty rybne jej firmy zostały oznaczone niebieskim certyfikatem MSC. Frosta jest obecnie jedynym w Polsce producentem, którego wszystkie produkty rybne mają niebieski certyfikat MSC na opakowaniu.
Z danych FAO wynika, że blisko 90 proc. światowych zasobów rybnych jest nadmiernie eksploatowanych bądź wręcz całkowicie wyeksploatowanych. To dlatego MSC – niezależna organizacja pozarządowa zajmującą się zrównoważonym rybołówstwem – ustanowiła standardy zrównoważonych połowów oraz standardy certyfikacji w łańcuchu dostaw.
Niebieski certyfikat MSC ma potwierdzać, że ryba pochodzi ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk. Taki znak gwarantuje, że rybołówstwo spełniło wytyczne w zakresie zrównoważonych połowów, a wszystkie firmy, które brały udział w procesie przygotowania produktu, spełniły standard MSC w łańcuchu dostaw, gwarantujący pełną identyfikowalność produktów i niemieszanie się certyfikowanych produktów rybnych z tymi bez certyfikatu.

Niebieski certyfikat MSC jest już obecny m.in. na Rybach z pieca czy Złotych paluszkach rybnych. Do końca br. pojawi się także na pozostałych produktach z rybnego asortymentu firmy.

Aby niebieski certyfikat MSC mógł znaleźć się na produktach rybnych Frosty, firma zapewnia, że przeprowadzony został szczegółowy audyt w fabrykach firmy pod kątem zachowania przez nią norm w zakresie łańcucha dostaw produktów rybnych pochodzących ze zrównoważonych połowów. Sprawdzono także, czy wykorzystywane przez Frostę ryby w procesie produkcji pochodzą z certyfikowanych łowisk oraz czy jej dostawcy mają certyfikat MSC. Ponad 285 produktów rybnych i owoców morza w Polsce jest już oznaczonych certyfikatem MSC, ale – jak zapewnia Frosta – tylko jej portfolio już w całości może się pochwalić tym międzynarodowym certyfikatem.

Firma wspierała jesienią swoje działania kampanią, przy okazji promocji produktu Ryba z pieca. Aktualnie realizuje we współpracy z agencją Graf z Torunia cykl eventów edukacyjnych w centrach handlowych w całej Polsce. Za kreację jesiennej kampanii odpowiadała agencja Verk z Hamburga.