Zagranica

Prognozy dotyczące rynku reklamowego w Wielkiej Brytanii poprawiają się

Analitycy GroupM twierdzą, że marketing jest na wirusa stosunkowo odporny.

Prognozy dotyczące wydatków na reklamę w Wielkiej Brytanii poprawiają się – analitycy są zgodni, że marketing wydaje się na wirusa stosunkowo odporny. Przewiduje się, że rynek reklamy w Wielkiej Brytanii spadnie w tym roku o 4,4%. Szacunki z czerwca mówiły o spadkach o 12,5%. Znaczna część tej poprawy szacunków ma związek z reklamą digital, która według prognoz ma urosnąć w tym roku o 4,9%. Wzrost handlu elektronicznego przyspieszył o 53%. Szacuje się, że w innych krajach wydatki na reklamę telewizyjną spadną o 10% – to najgorszy wskaźnik od 2009 r., chociaż lepszy, niż wcześniej przewidywano. Przewiduje się, że wydatki na reklamy w prasie drukowanej spadną o 23%, w OOH o 45%, a kino o 80%. W perspektywie 2021 roku GroupM spodziewa się wznowienia normalnej aktywności reklamowej w drugiej połowie roku, zakładając, że Brexit nie spowoduje bieżących problemów i że w szerokim obiegu pojawi się skuteczna szczepionka przeciwko COVID-19.

(Marketing Week)