Zagranica

MMP Insight

"Project Trinity": Zaangażowanie w treść zwiększa uwagę na reklamach

Teads i Havas Media Group prezentują wyniki wspólnego projektu badawczego.

Teads i Havas Media Group zaprezentowały “Project Trinity” – wspólne badanie dotyczące czynników wpływających na zaangażowanie użytkowników w środowisku wydawców. Przeprowadzone w 2021 r. badanie zawiera wskaźniki i analizy umożliwiające tworzenie skutecznej reklamy online, która równoważy potrzeby wydawców, reklamodawców i czytelników.

Projekt Trinity wykazał, że czytelnicy zwracają większą uwagę na reklamy, jeśli są zaangażowani w treść, w której dana reklama jest umieszczona – artykuły generują prawie 600% więcej uwagi niż strony podkategorii i 160% więcej niż strony główne. Reklamy umieszczone na środku ekranu w telefonie komórkowym przyciągają o 25% więcej uwagi niż reklamy umieszczone z boku ekranu.

Wyniki badania pokazują również, że clutter reklamowy osłabia uwagę – serwisy sportowe wyświetlają dwa razy więcej reklam na stronie, ale generują o połowę mniej uwagi na reklamę w porównaniu ze stronami informacyjnymi. Dodatkowo zachowanie balansu między reklamami i treścią na poziomie 20% optymalizuje uwagę użytkownika i ogranicza postrzeganie chaosu reklamowego. Prowadzi to do wniosku, że jedna większa reklama jest bardziej skuteczna w przyciąganiu uwagi czytelnika niż wiele mniejszych.

W badaniu wykorzystano dane eyetrackingowe i behawioralne zbierane od ponad 2000 panelistów z USA i Wielkiej Brytanii przez Lumen Research od 2018 r. Mierzono zaangażowanie w treści na podstawie czasu przebywania użytkownika na stronie i szybkości przewijania. Analiza kategorii witryn wykazała, że strony informacyjne, naukowe i sportowe generowały największe zaangażowanie użytkowników. Informacje były najlepiej ocenianą kategorią pod względem czasu spędzonego na oglądaniu reklam we wszystkich grupach wiekowych i płciowych, co potwierdza, że marki powinny inwestować w media oparte na jakościowym dziennikarstwie, by nawiązywać znaczące relacje z konsumentami.