Kraj

Prymat rywalizuje z Kamisem

Marketer odpowiada na akcję promocyjną konkurenta.

Producent przypraw spółka Prymat ruszyła z promocją konsumencką swoich produktów. Rozdaje w niej m.in. vouchery na pobyt w hotelu Gołębiewski, nagrody pieniężne i segregatory z przepisami.

Akcja Prymatu rusza miesiąc po tym, jak z promocją konsumencką swoich produktów ruszył Kamis (McCormick). Do czasu zamknięcia tego wydania MMP24 przedstawiciele Prymatu nie odpowiedzieli na nasze pytania dotyczące strategii wobec Kamisu i tego, w jakim stopniu obecna promocja konsumencka jest odpowiedzią na działania konkurencji.

Oba konkursy trwają trzy miesiące, z tym że Kamisu od początku listopada do końca stycznia 2012 r., a Prymatu – od początku grudnia br. do końca lutego przyszłego roku.

Kamis premiuje zakup swoich produktów następująco: z wybranych produktów tej marki należy zebrać specjalne punkty, uzbierać ich 15, a następnie wymienić je na nagrody w wybranych salonikach prasowych Kolportera.

Prymat z kolei swoje nagrody przyzna tym, którzy kupią trzy jego dowolne produkty, zachowają dowody zakupu oraz nadeślą propozycję hasła reklamowego, które później marketer może wykorzystywać w swoich działaniach.

Kamis w sumie rozda 50 tys. nagród, wśród nich komplety pojemników na przyprawy lub komplety złożone z podkładki i pojemnika, stanowiące elementy organizera do przypraw. Prymat natomiast ma do rozdania 90 voucherów na dwuosobowe pobyty w hotelu Gołębiewski, 900 nagród pieniężnych po 111 zł każda oraz 9 tys. segregatorów z przyprawami.

Obaj marketerzy wspierają swoje promocje konsumenckie kampaniami reklamowymi. O działaniach Kamisu pisaliśmy tutaj. Prymat będzie wspierać swoją zabawę kampanią w telewizji, radiu i internecie – ogólnopolskimi działaniami na antenie RMF FM oraz billboardami sponsorskimi w TVN. Konkurs promowany jest również w serwisie społecznościowym zrzeszającym miłośników gotowania DoradcaSmaku.pl. Nie udało nam się ustalić, z jakimi agencjami Prymat współpracował przy tej promocji.