Portal Firmy.net przeankietował zarejestrowanych w nim przedsiębiorców na temat konsumpcji mediów. Badaniem zostało objętych 1468 osób reprezentujących małe i średnie firmy.
Wśród portali informacyjnych największą popularnością cieszy się Onet.pl, na który wskazało 30,5 proc. respondentów oraz Wirtualna Polska – 20,6 proc. wskazań. Najchętniej oglądaną telewizją jest TVN, który wybrało 44,7 proc. badanych. Na kolejnych miejscach plasują się Polsat i TVP1, które cieszą się sympatią odpowiednio 8 proc. i 6,8 proc. ankietowanych. Dokładnie połowa ankietowanych ogląda telewizyjne serwisy regionalne, a połowa nie.
“Gazetę Wyborczą” czyta 35,1 proc. respondentów. Na drugim miejscu, z wynikiem 8,2 proc. znajduje się “Rzeczpospolita”. Najczęściej słuchanymi stacjami radiowymi są RMF FM, na które wskazało 25,5 proc. badanych, Radio Zet – 16,9 proc., oraz Polskie Radio Program III – 13,8 proc. badanych.
– Przekrój ankietowanych firm zbliżony jest do tego, jaki jest w skali całego kraju, dlatego też jesteśmy przekonani, że wyniki odzwierciedlają tendencje ogólnokrajowe – mówi Michał Kurczycki, przedstawiciel NNV AG, twórcy Firmy.net.